
Ta tempen på din bedrift!
Er din bedrift allerede på Workplace from Facebook, men følger ikke så mye med på statistikken til verktøyet? Det anbefaler vi deg å gjøre, og grunnen til det kan du lese mer om i denne artikkelen.
Etter ønske fra flere kunder lanserte Workplace from Facebook et nytt analyseverktøy på nyåret. Enkel statistikk har blitt erstattet med flere muligheter for å få innsikt i hvordan de ansatte jobber sammen.
Hvorfor er det viktig å følge med på statistikken?
Det er viktig å følge med på statistikken for å holde seg oppdatert på hva som rører seg i organisasjonen.
Om man eksempelvis kun har aktivitet i få lukkede grupper, kan det være tegn på lav delingskultur eller at ansatte ikke ønsker å skille seg ut. Mye kan også tolkes ut fra hvilken respons ulike innlegg har. Dersom det publiseres mange innlegg med få kommentarer, kan det være tegn på at verktøyet brukes mer til enveiskommunikasjon enn toveis.
Om man har et bevisst forhold til statistikken, kan man enklere gjøre grep for å nå målene man har for bruken av Workplace from Facebook. Da sikrer man engasjementet og dermed bedre utnyttelse av verktøyet.
Hva er nytt?
Til forskjell fra tidligere kan du ta ut statistikk tilbake i tid. Nå kan du finne statistikk tilbake til august 2019. Perfekt om du trenger sammenligningsgrunnlag fra tidligere.
I tillegg er det mye enklere å ta ut detaljert statistikk for hvert enkelt innlegg. Om du har en virksomhet med flere innholdsmoderatorer, vil dette kunne gi dem bedre mulighet til å ta ut statistikk selv.
Hva er nyttigst?
Det beste med den nye statistikken er at det er enklere å ta pulsen på de ulike avdelingene i virksomheten. I kontaktpanelet kan man enkelt sammenligne ulike avdelinger, og se hvor mye kontakt de har med hverandre. Dette er nyttig i virksomheter der fragmenteringen av bruken er stor. Da blir det enklere å vite hvor man skal fokusere for å få opp bruken.
Ta kontakt om du ønsker gjennomgang av analyseverktøyet og innspill til hvordan du kan optimalisere bruken av Workplace from Facebook i din bedrift!
Del artikkel: