Hopp til innhold
Elkjøp sine ansatte i front

Elkjøp Nordic har gitt de ansatte en stemme med Workplace from Facebook

Elkjøp har revolusjonert sin interne kommunikasjon og samhandling, med innføring av den sosiale samhandlingsplattformen Workplace from Facebook for sine 13.000 ansatte.

Alexander Friedensburg

Cloudworks hjalp oss med innføring av Workplace from Facebook for våre 13.000 ansatte. Deres bidrag ga oss vår ‘månelanding’ for intern kommunikasjon og samhandling. Jeg må berømme deres evne til å forstå og realisere våre forretningsbehov.

Line Lauvsnes Oddekalv, sjef for intern kommunikasjons og CSR hos Elkjøp Nordic

Størst i Norden

Elkjøp Nordic AS er Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater. Selskapet består av 400 varehus i Norden med til sammen rundt 13.000 ansatte.

Økt kompetanse, raskere infoflyt og mer engasjement med Workplace

Innovasjonstakten på produktsiden er enorm, og krever at Elkjøps medarbeidere er mer oppdaterte og kompetente enn noen gang. I enkelte produktgrupper er utløpsdatoen snart på linje med melk og brød. Denne utviklingen stiller store krav til at organisasjonen holder seg oppdatert på eget produktsortiment. Workplace from Facebook gjør det raskt og enkelt å dele nyheter og kompetanse, noe som øker Elkjøps service til kundene.

Onboarding av mobile brukere

Mange av Elkjøps ansatte har verken bedriftsepost eller PC, og var derfor avhengig av at invitasjon til tjenesten ble sendt ut på SMS. Brukervennligheten blir ivaretatt av integrert autentisering «Single Sign-On», og brukerforvaltningen er automatisert gjennom synkronisering med Elkjøps løsning for identitetsforvaltning (IDM).

Inkluderende digital kommunikasjon

Workplace from Facebook med sin «mobile-first» strategi fyller et tomrom hos Elkjøps ansatte som tidligere ikke kunne delta i bedriftens interne, digitale dialog. Med Workplace from Facebook har alle fått en stemme, og det er blitt mye enklere for ledelsen å nå ut til hele organisasjonen.

Se opptak av webinaret:

Hvordan har Workplace bidratt til suksess hos Elkjøp også under coronakrisen?

Den 27. mai 2020 inviterte endringsleder Thea i Cloudworks til sofaprat med kommunikasjonssjef Madeleine Schøyen Bergly i Elkjøp og Fredrik Meilegård Arnesen som jobber med intern kommunikasjonen.

De snakket om hvordan Elkjøp har brukt Workplace som kommunikasjonskanal når arbeidsdagen endres så dramatisk som den har gjort i forbindelse med coronakrisen.

Trykk her for å se opptaket for å lære mer om hvordan kommunisere under kriser, og hvordan Workplace har blitt en suksess hos Elkjøp blant alt fra butikkansatte til ledere.

Workplace suksess hos Elkjøp

Del artikkel:

Scroll til toppen